Tuesday, April 24, 2012

Troubles in paradise ... euh met de airco.

De airco man kwam op bezoek. Preventief. Het wordt hier binnenkort immers heel warm en vochtig.

Vorige zomer kwam hij vier keer langs. Tevergeefs. Na ieder bezoek mochten we welgeteld 1 dag van de koele bries en het zacht geronk genieten. En dan was ie dood. Uiteindelijk gaven we het op, kochten een degelijke fan die met ons mee, van de een naar de andere kamer, verhuisde. We kwamen de zwoele zomer door, maar handig was het niet.


Zijn kennis van het Engels is ... euh ... onbestaand; er komt zelfs geen 'Hallo' uit. Sorry, 'Hello', moet dat dus zijn. Ik kan intussen vragen of ze appels hebben in de winkel; ik kan bier bestellen; in de hobby winkel om drie gummen vragen en mensen uitgebreid begroeten en bedanken. Daar houdt het echter wel op. Geen airco conversaties dus.

De situatie vanmorgen was dan ook weer hilarisch. Uiteindelijk staan hij en ik te grinniken. Ach, beter dan gefrustreerd zijn, niet? En de airco doet het. De vraag is enkel 'hoelang'. 
De frustratie spaar ik voor de vierde keer dat hij langs komt. 
Of misschien blijft de airco het doen. 
Of wie weet, spreek ik tegen dan vloeiend Koreaans. 
Een mens mag dromen, he ...


2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...