Friday, May 3, 2013

Flore's kadootjes

Op babybezoek kom je natuurlijk niet met lege handen toe.
Eerder toevallig vond ik een katoentje met taferelen van een Afrikaans mama en baby.
De link was snel gelegd en de stof werd ter bewaring achteraan de stoffenkast gelegd.

Ik kocht het Noodlehead Divided Basket patroon aan, maakte er twee en vulde ze met vanalles en nog wat.

In het eerste mandje staken 2 slabben (met bijpassende lepel voor als ze wat groter is), het Eloleo pamperzakje, een tasje voor kleine spulletjes, 2 burp cloths, enkele handoekjes, een voorleesboekje voor de papa en een blauw tshirt met het opschrift "MILK" voor de mama.


Toen Flore op 15 maart het levenslicht zag, kregen we een digitale versie van de geboorte aankondiging. Daar stond een leuke driewieler op, waarvan ik een flanelle versie in de stoffenkast had liggen.
Een gemakkelijke deken en kussen werden vanonder de naaimachine gehaald. En enkele witte kleine en een grote handdoek werden opgeleukt. Samen met mijn favoriete Indische babyproducten, een knuffeldoekje vanwege mijn ouders, en twee grappige Koreaanse vulpotloden, vormden ze het tweede mandje.



Het had nog wel wat voeten in de aarde om dat alles in Belgie te krijgen. De koffer was meer dan goed gevuld en echt ongekreukt kwam het niet uit de valies. Maar al bij al werd het een origineel geschenk en dus in zijn opzet geslaagd!





5 comments:

  1. supertof gedaan! echt leuk om te krijgen!

    ReplyDelete
  2. Heel mooi om te geven (en krijgen, denk ik zo). Is het patroon goed te doen?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja echt een fijn patroon. Enkel om de bovenkant te topstitchen had mijn machine wat moeite, maar dat ligt duidelijk aan mijn basis machine.

      Delete
  3. Maaté is the Top Baby Care brands in India that provides Natural Baby Care Products. Our products are made of high-quality, chemical-free products. Our range of products:-Baby Body Massage Oil, Natural Baby Shampoo, Baby Body Lotion, Baby Face Cream, Baby Hair Oil and Body Wash. They are inspired by Ayurvedic. Our product are adapted to the modern-day environment and is consciously formulated using the best ingredients that is offered by nature. It’s the optimal combination of traditions and precise formulation with a healthy dose of love & affection.Maaté uses only the purest, natural ingredients because we believe in nurturing a toxin-free body and planet. Maaté offers an all-natural range created with love and care, incorporating the benefits of both timeless tradition and science.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...