Wednesday, September 19, 2012

Amsterdam

Toen ik in juli naar Belgie vertrok, vloog ik op Amsterdam.
Ik logeerde gedurende twee dagen bij een vriendin die ik al een jaar of zeven niet meer had gezien.
Het was genieten met volle teugen! Ik ben zelf een beetje verliefd op Amsterdam geworden...

Vakantie is = logeren in de binnenstad en verwend worden met vers ontbijt op de stoep. 
Genieten van het uitzicht. 
Leuke plaatsjes ontdekken. 




In het oudste sigarenhuis in Amsterdam een kadootje voor Maarten kopen.
En de verkoper verbazen met mijn sigarenkennis.
Bitterballen smullen op de kade met dit uizicht.
Met de wind in de haren overal heen fietsen.





Het Anne Frank Museum stond op mijn to - see lijst. Bij de derde poging (op zondag zeer vroeg opgestaan en ontbeten in de wachtrij) lukte het ons om binnen te raken. Eerder stonden er ellenlange rijen met een gemiddelde wachttijd van 2 uur. Het raakte ons echt, het Achterhuis. Het is moeilijk te bevatten wat er zich allemaal heeft afgespeeld maar het gevoel wat je er binnen krijgt, blijft je lang bij. We waren er ongelofelijk stil van.

Wat de portemonnee betreft: ik kocht de lokale WTG shop leeg. Ik ontdekte namelijk dat ik toch wel een size M heb, en geen XXXL zoals in Korea het geval is. Ook scoorde ik een leuke jurk van King Louie en Skunkfunk.
De AH mocht natuurlijk niet overgeslaan worden: Maarten smult nog steeds van de stroopwafels. 
Het werd een en al gesleur op de trein naar Brugge maar het was het allemaal waard!
Bedankt M. voor de fijne onthaal en de zeer ontspannen dagen!



1 comment:

  1. Kom je niet in Amsterdam wonen???
    Ik kom je dan vaak bezoeken!
    En Medium? Tuurlijk! lilliputters ginder verre!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...