Sunday, April 1, 2012

Een hobbygevuld weekend!


Fietsende man = hongerige man = 8 gesmeerde broodjes voor onderweg = beouf bourguignon bij thuiskomst. Dat was toch het (strak, if I may say so) plan. Ik had braaf lekkere broodjes (de geur in de bakkerij is een kwelling als je zelf geen brood mag eten!) gehaald; sla, komkommer, tomaat, hesp of smeerkaas erop en individueel ingepakt. Zo heeft hij energie genoeg om de rit uit te doen.

Terwijl Maarten fietste, naaide ik verder aan de items op mijn lijst. En maakte ik de beouf klaar. Maar dat was buiten de te openen fles gerekend. Met de beste wil van de wereld slaagde ik er niet in om die te ontkurken. Mocht Maarten dat alsnog doen bij thuiskomst en werd de beouf maaltijd verschoven naar dinnertime. Daaaaag strak plan!

Hij had iemand horen vertellen over een nieuwe fietswinkel in Hannam, dus wij daar heen. Het is mij een raadsel hoe iemand 150 km kan gaan fietsen om erna nog over te lopen van energie! Hele mooie, goede fietsen, met hele mooie, euhm ... niet zo goeie prijzen. Koreanen doen alles in stijl en willen vaak het beste van het beste. Wat vooral import producten kopen betekent. 


Moet wel nog nieuw garen halen, deze zijn om uit te proberen.
Achtergrond: Maarten zijn vlaggenlijn met al zijn verjaardagskaarten.
Ik had op mijn beurt gehoord dat er een Brother winkel in Yongsan I Park Mall was. In de Brother shop waar ik mijn naaimachine had gehaald, spreekt men helaas geen Engels. Ik had mijn hoop dus gesteld op die in Yongsan, om mij informatie te verschaffen over een overlock. Yongsan I Park Mall is groot en een waar doolhof. Toch kwamen we binnen langs een achteringang vlak naast de Brother shop. Van 'toeval' gesproken.

Het model wat ik wou, was niet voorhanden. Een upgrade wel, maar ik vond die te prijzig. Echter, Korea zou Korea niet zijn, moest er net nu geen promotie zijn. Even nagedacht en opties overwogen (op internet kopen, geen service, converter nodig, import tax betalen, ...) of toch meer betalen, zeker zijn van de waarborg, service en bij een verhuis hem wellicht nog kunnen doorverkopen .. 

Ik werd nog even in verleiding gebracht toen we bij de muziek afdeling kwamen. Daar stond namelijk de gitaar die we in gedachten hadden (Maarten wil mij leren spelen, maar met 1 gitaar in huis is dat een beetje moeilijk). Maar voila, uiteindelijk werd het de overlock, voor mijn verjaardag! Want daar ben ik het meeste mee bezig natuurlijk ...
Toen we er ook nog bij vermeldden dat ik de extra's (als opbergdoos etc ...) niet wou, ging er nog van de prijs af ook. Must love the Koreans for that! Ik vroeg 'Henry' (grappig, hoe ze zichzelf een Engelse naam aanmeten), onze verkoper, wat de stapel boekjes in de kast was. "Wel dat is een van de extra's, maar alle kom, ge moogt er eentje hebben ...Voor uw verjaardag."


De dag afgesloten met de malse boeuf. Wat een toffe zaterdag!


Vanmorgen werd de overlock uitgetest - eenmaal hoe je weet het ding te bedraden, is het een piece of cake! Zalig! Maarten is aan het fietsen op de binnentrainer en mijn overlock staat te blinken.
I am a happy birthday girl, en dan is het eigenlijk pas woensdag mijn verjaardag!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...